Grzejniki dekoracyjne i łazienkowe KERMI objęte są 5-letnią gwarancją na szczelność i powłokę lakierniczą.
W przypadku grzejników kanałowych gwarancja wynosi 5 lat na szczelność oraz 2 lata na pozostałe elementy grzejnika.
- Firma KERMI Sp. z o.o., z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Granicznej 8b, zwana dalej GWARANTEM, działając jako wyłączny upoważniony przedstawiciel KERMI Sp. z o.o. udziela gwarancji na produkty KERMI na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Grzejniki KERMI wprowadzone są do obrotu i udostępniane na podstawie Rozporządzenia Parlaentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych (CPR)
- GWARANT udziela gwarancji na grzejniki KERMI, której okres od powiednio wynosi:
- dekoracyjne: 5 lat
- łazienkowe: 5 lat
- grzejniki kanałowe:
- 5 lat na szczelność
- 2 lata na pozostałe elementy grzejnika
- Za datę rozpoczęcia gwarancji przyjmuje się dzień, w którym grzejnik został wydany kupującemu.
- Podstawą do realizowania uprawnień z gwarancji jest:
- Posiadanie dowodu zakupu, w szczególności faktury VAT lub paragonu.
- Zastosowanie się do obowiązujących przepisów i norm oraz wytycznych i zaleceń Gwaranta zawartych w katalogach, prospektach i innych materiałach, sygnowanych przez GWARANTA, a także ogólnych zasadach montażu i eksploatacji oraz innych warunków określonych w niniejszym dokumencie.
- Gwarancja obejmuje grzejniki przeznaczone do ogrzewania pomieszczeń mieszkalnych, biurowych, usługowych i innych o normalnej wilgotności powietrza, wyłączając pomieszczenia takie jak baseny, łaźnie, suszarnie i inne gdzie wilgotność powietrza, jak i działanie czynników agresywnych – przekraczają normy (w tym w łazienkach bez wentylacji lub z niesprawną wentylacją).
- Gwarancja obejmuje wady wynikające z winy producenta, ujawnione w trakcie trwania gwarancji.
- Gwarancja NIE obejmuje uszkodzeń, które powstały wskutek nie właściwego użytkowania, przechowywania, transportu, nieprawi dłowego montażu, konserwacji, samodzielnych przeróbek, nie prawidłowego wykonania instalacji C.O. lub zastosowania wody niezgodnej z obowiązującą normą oraz zastosowania wyrobu nie zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Gwarancja NIE obejmuje uszkodzeń powłoki lakierniczej spowodowanych niewłaściwą eksploatacją i konserwacją, w tym, w szczególności suszeniem mokrych lub wilgotnych przedmiotów kładzionych na grzejniku.
- Grzejniki KERMI muszą być instalowane przez wykwalifikowane go instalatora zgodnie z krajowymi przepisami technicznymi oraz przywołanych w nich normami.
- Roszczenia gwarancyjne NIE dotyczą w szczególności grzejników, które:
- składowane były przed instalacją na świeżym powietrzu,
- zostały zanieczyszczone wewnątrz niepożądanymi płynami lub innymi ciałami obcymi,
- zostały zamontowane przez osoby nie posiadające odpowiednich kwalifikacji,
- zostały zamontowane w otwartym systemie instalacji C.O.
- zostały zamontowane w instalacjach połączonych przez hydroelewator lub węzeł zmieszania pompowego,
- zostały zamontowane w instalacjach opróżnianych z wody w stopniu i częściej niż to wynika z niezbędnych wymogów eksploatacyjnych,
- zostały zamontowane w instalacjach parowych lub na stałe połączonych z instalacją wodociągową,
- zostały zamontowane w instalacjach, które mają stałe połącze nie z instalacją wodociągową bez zastosowania na połączeniu armatury zabezpieczającej przed przepływami zwrotnymi (antyskażeniowej),
- zostały zdeformowane przez:
- niewłaściwe składowanie,
- zbyt wysokie ciśnienie przy próbie ciśnieniowej,
- działanie mrozu,
- zbyt wysokie ciśnienie statyczne,
- Towar podlega gwarancji jedynie w przypadku zachowania przez kupującego warunku, iż nie był on naprawiany lub zmieniany bez zgody GWARANTA.
- Wady fabryczne (uszkodzenia, ubytki lakieru, niewłaściwa jakość powłoki itp.) widoczne gołym okiem powinny być zgłoszone GWARANTOWI przed montażem grzejników. Gwarancja nie obejmuje tego rodzaju wad zgłoszonych po zamontowaniu grzejnika, bez zgody GWARANTA.
- Jeżeli w okresie gwarancji wystąpią wady wszczyna się postępowanie reklamacyjne, które przebiega w następujący sposób:
- Kupujący zgłasza Sprzedawcy reklamację na specjalnym formularzu reklamacyjnym GWARANTA (dostępnym u Sprzedawcy) lub w innej formie podając jednak wszystkie wymagane w formularzu dane.
- Kupujący dołącza kopię dowodu zakupu do formularza lub zgłoszenia,
- Sprzedawca przyjmuje zgłoszenie reklamacji i przesyła je niezwłocznie drogą elektroniczną, faksem lub listem poleconym do GWARANTA.
- W celu rozpatrzenia reklamacji GWARANT podda reklamowany grzejnik oględzinom, które w zależności od okoliczności spr wy, mogą się odbyć w miejscu eksploatacji grzejnika lub w miejscu wskazanym przez GWARANTA. W drugim ze wskazanych przypadków grzejnik winien być przekazany w pierwszej kolejności do Sprzedawcy, który poinformuje GWARANTA o możliwości odbioru grzejnika na koszt gwaranta. Przekazane do oględzin grzejniki powinny być wolne od zbędnego wyposażenia, a także zabezpieczone przed uszkodzeniem w transporcie.
- GWARANT ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 21 dni od daty jej zgłoszenia, a informację prześle do Sprzedawcy drogą elektroniczną, faksem lub listem poleconym,
- W przypadku przesłania formularza z niekompletnymi danymi uniemożliwiającymi rozpatrzenie reklamacji, formularz zostanie zwrócony przez GWARANTA w celu uzupełnienia danych, a termin ustosunkowania się do zgłoszenia reklamacyjnego zostanie wydłużony o czas konieczny do uzupełnienia tych danych lub przesłania dokumentacji fotograficznej, o której mowa poniżej w pkt. oznaczonym literą g.
- GWARANT może poprosić o przesłanie dokumentacji fotograficznej pokazującej przedmiot roszczenia reklamacyjnego
- GWARANT rozpatrując zgłoszoną reklamację podda ocenie reklamowany grzejnik i okoliczności jego eksploatacji i według własnego uznania dokona bezpłatnej naprawy lub wymiany tych części, które zostały uznane za wadliwe z powodu nie prawidłowej produkcji projektu i/lub wadliwych materiałów. W przypadku braku możliwości naprawy GWARANT wymieni grzejnik na nowy, wolny od wad.
- i)Czas naprawy grzejnika zależy od procesu technologicznego i będzie określany każdorazowo przez GWARANTA, jednak usunięcie wady odbędzie się w terminie nie dłuższym niż 4 tygodnie od dnia zgłoszenia reklamacji.
- W przypadku decyzji o wymianie, termin dostarczenia nowego grzejnika zależy od procesu produkcyjnego. Jeżeli model, rozmiar i kolor grzejnika należy do stanów magazynowych, nowy grzejnik zostanie dostarczony w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli natomiast reklamowany grzejnik musi być wyprodukowany i sprowadzony z zagranicy gwarant zastrzega sobie prawo do wydłużenia realizacji uznanej rekla macji od 4 do 6 tygodni. Sprzedawca zostanie powiadomiony przez GWARANTA o każdym przypadku konieczności wydłuże niarealizacji uznanej reklamacji.
- Po zakończeniu procesu reklamacji, naprawione, wymienione lub – w przypadku nie uwzględnienia reklamacji - produkty w stanie niezmienionym zostaną przesłane Sprzedawcy, który zgłosił reklamację, a koszt wysyłki opłaci GWARANT.
- Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas trwania naprawy, liczony od dnia dostarczenia grzejników do GWARANTA do dnia do starczenia grzejników do Klienta. W przypadku wymiany grzejnika na nowy lub dokonania jego istotnej naprawy okres gwarancji zaczyna biec na nowo od dnia dostarczenia towaru Klientowi. W przypadku wymiany części grzejnika – okres gwarancji ulega przedłużeniu na zasadach, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, co do wymienionej części.
- Przedmiotowa gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, a w przypadku konsumentów – w okresie do dnia 24 grudnia 2014 r. - wynikających z przepisów o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
- W przypadku wykonywania przez Kupującego uprawnień z niniejszej gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
- Warunki gwarancyjne w niniejszej formie obowiązują od dnia 01.01.2025 r